tirsdag 31. januar 2012

De små tingene.

Jeg har for tiden begynt å legge mye bedre merke til de små tingene i hverdagen. Jeg tror det kommer av at jeg nå er mer opplagt og mindre sliten enn hva jeg har vært de siste månedene.
Det gjør dagen bedre og det føles godt å oppleve at der er de små tingene i en hverdan som faktisk kan definere dens standard.
Som når jeg står opp om morgenen og det første jeg ser når jeg åpner døra til barnerommet er morgengliset fra den største solstråla på jord som gleder seg stort over at en ny dag har begynt. Vel, dette er vel ikke akkurat en del av "de små tingene" for dette er faktisk det beste med hele dagen.

De små tingene er for eksempel når jeg kjører til jobb om morgenen og legger merke til at veien ikke er like isete i dag som dagen i forveien. Eller når jeg lager meg en kopp te og at temperaturen på teen blir helt perfekt til det tidspunktet jeg ønsker å drikke den. Når du bare kan nyte den litt for varme strømmen av vann tømt over tørkede frukter med en sukett og en ekstra stor skvett melk i koppen min som rommer iallefall 4 dl, strømme nedover halsen. Slik at varmen brer seg til abstrakte organer i en menneskekropp som kun kn defineres ved hjelp av følelsene.
Som når jeg har malt gangen i en farge som stadig får meg til å tenke på kremen på toppen av en kaffe lattè, slik at jeg oppnår en ro hver gang jeg ferdes igjennom den.
Som når jeg kjører hjem fra jobb om ettermiddagen og plutselig innser hvordan motiv jeg vil ha på noe vesentlig når jeg kjører over brya og beskuer vakker solnedgang som møter havoverflaten langt der borte og skapert en horisont av envighet.

Når man åpner øynene så ser man så oppdager man så utrolig mange vakre detaljer av livet. Det er fantastisk.

I morgen skal jeg parkere bilen før broen og vandre til jeg kommer midt oppå den for å forevige det utrolige bildet av enighet.
Da kan du se selv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar